sunnuntai 29. syyskuuta 2024

"ÄLÄ UNOHDA MINUA"

 

"Älä unohda minua" kuulen viereltäni hennon kuiskauksen. Oi Lemmikki, kukkasista pienin ja suloisin.  Sen taivaansininen kukinto puhuttelee minua.  Anteeksi pyytelemättä, melkein röyhkeästi se nousee uudelleen joka kevät,  yhtä pienenä ja hentona, pöyhkeilemättä mutta tietäen että on..  Eikä  kaipaa herätäkseen  uuteen muhevaa mustaa multaa, mutta kastepisaraa  kaipaa. 

Katselen Lemmikkiä. Yhtä pieneksi tunnen itseni  tällä planeetalla johon minut on istutettu tahtomattani, itseltäni lupaa kysymättä.  Olen kuin turisti joka  hetken vaeltaa tietämättä  suuntaa, päämäärää.

Ja niinkuin Lemmikki minäkin olen noussut joka kevät uuteen, yrittänyt uudistua . Vuosi  vuodelta yhä vähempään tyytyen, mutta yhä kysellen itseltäni minne matka, etkö voisi jo päättää..  

 ***

Viikon 40 krapusanat ovat turisti, planeetta, lemmikki.

Krapu on oma otsikkosi mukaan luettuna tasan 100 sadan teksti, ei enempää, ei vähempää.
Sanojen ei tarvitse olla perusmuodossaan kirjoituksessasi.

Orvokki


1 kommentti:

Kommenttisi ilahduttaa.